Kalite Birimi
17 Ağustos 2022

GÖREV TANIMI :

            Sağlık Bakanlığınca belirlenen 112 Sağlıkta Kalite Standartlarının İl Ambulans Servisi Başhekimliği, Komuta Kontrol Merkezi ve 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonları içerisinde uygulanmasını sağlayan, kalite birim sorumluları ile birlikte  kalite sistemini sürekli geliştirmekle ve kalite çalışmalarını koordine etmekle görevli ve yetkili sağlık personelidir.

Birimi                               : İl Ambulans Servisi Başhekimliği

Görev Adı                       : Kalite Yönetim Direktörü

Amir ve Üst Amirler  : İl Ambulans Servisi Başhekimi / Başkan Yardımcısı / Başkan /   İl Performans ve Kalite Koordinatörü / İl Sağlık Müdürü 

Görev Devri                   : Görevlendirilen diğer sağlık personeli

Görev Amacı                 : Kurumun belirlediği politika, hedef, kural ve düzenlemeler doğrultusunda kalite hizmetlerinin yerine getirilmesini ve kurumdaki hizmet sürekliliğini sağlamaktır.

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR:

1) İI Ambulans Servisi Başhekimliği Kalite Yönetim Sisteminin Sağlık Bakanlığı 112 Sağlıkta Kalite Standartları'na (SKS) uygun olarak hazırlanması, uygulatılması, düzenli olarak denetlenmesi, düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, SKS için gerekli eğitimlerin Eğitim Birimine bildirilmesi ve kalite sistemindeki gelişmelerin uygulatılmasından sorumlu olmak.

2) Kalite Yönetim Sistemi'nin İI Ambulans Servisi Başhekimliği’ne uygun olarak kurulmasında görev almak ve sistemin işletilmesi ve geliştirilmesinden sorumlu olmak.

3) İI Ambulans Servisi Başhekimliği'nde Kalite Sisteminin mantığını benimsetmek, yürütmek ve devamlılığını sağlamak için gerekli prosedür, talimat, form, görev tanımı ve diğer dokümanların hazırlamasından sorumlu olmak.

4) Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından yayınlanan 112 Sağlıkta Kalite Standartları ile ilgili güncellemeleri ve değişiklikleri takip etmek, gerekli çalışmaları başlatmak ve üst yönetime bilgi vermek.

5) Kurum ve birimler için hedefler oluşturulmasını sağlamak ve bu hedeflerin takibini yapmak.

6)Kalite Yönetim Sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için herhangi bir ihtiyaç olduğunda üst yönetime rapor etmek.

7) Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili dokümanların (prosedür, talimat ve formlar vb.) yayımlanmasını, güncelliğini, sürekli kullanılır olmasını ve kontrolünü sağlamak.

8) Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını hedefler ile birlikte değerlendirmek.

9) Öz değerlendirmeleri düzenleyip denetlemek, gerektiğinde katılmak.

10) Öz değerlendirme turları sonrası gerektiğinde kök-neden analizlerini yapmak ve düzeltici önleyici faaliyet raporu oluşturmak.

11) Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek ve gerektiğinde kök-neden analizlerini yapmak ve düzeltici önleyici faaliyet raporu oluşturmak.

12) Güvenlik Raporlama Sistemini (ilaç güvenliği, kesici-delici alet yaralanması, kan ve vücut sıvıları ile temas vs.) Çalışan Güvenliği Komitesi ile birlikte işletmek.

13)Kalite Birimine yapılan güvenlik raporlama sistemi bildirimlerini gizlilik seviyesi içerisinde üst yönetime sunmak ve gerekli çalışmaları başlatmak.

14) Aylık performans kriterlerinin düzeni ve takibinin yapılması ve aylık olarak performans kriterlerini Başhekim onayladıktan sonra İl Performans ve Kalite Koordinatörlüğüne bildirmek.


 

15) İl performans puanlarına yönelik kök-neden analizleri yapılması ve üst yönetime rapor etmek.

16) Kurumun ihtiyacına binaen; gerekli proses, prosedür, talimat, form, görev tanımı ve rehber hazırlanmasını sağlamak.

17) Dış kaynaklı dokümanların güncelliğini takip etmek, birimlerde en güncel olanların kullanımda olmasını sağlamak.

18) Kalite Standartları çerçevesinde yıllık plan yapmak(Kalite eğitim planı, hizmet içi eğitim planı ve öz değerlendirme takvimi).

19) Topluma yönelik bilgi ve eğitim konusunda diğer birimlerle koordineli çalışmalar yapmak.

20) Düzeltici-Önleyici Faaliyet gerektiren formları teslim almak. Her türlü Düzeltici Önleyici Faaliyetleri onaylamak, takip ve kontrolünü yapmak.

21) Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda üst yönetimle görüş alış-verişinde bulunmak.

22)Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıları organize etmek.

23) Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili aksaklıklar ve eksiklikler hakkında üst yönetime bilgi vermek.

24) İstasyon sorumluları toplantılarına katılarak toplantı tutanaklarının hazırlanmasını sağlamak.

25) 112 SKS Kriterleri kapsamında yılda 2 dönem yönetim hizmetleri ve istasyon hizmetlerine yönelik öz değerlendirme turları yapmak.

26) Birimlerden gelen formları değerlendirip, gerekli durumlarda Başhekim onayı ile Düzeltici -Önleyici Faaliyet başlatılması amacı ile ilgili birime teslim etmek.

27) Kalite Yönetim Birimi ile ilgili istatistiki çalışmaları yapmak ve belirlenen indikatörlerin takibini sağlamak.

28) Personelden gelen sağlıkta kalite işleyişini iyileştirme çalışmaları adına görüş ve önerileri değerlendirmek ve üst yönetime sunmak.

29) Diğer kurum ve kuruluşlardan gelen araştırma, çalışmaların başvurularını almak üst yönetime sunmak ve onaylandıktan sonra iş ve işlemlerin takibini yapmak.

30) Amiri tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.