Saha Koordinasyon Birimi
31 Ekim 2022

GÖREV TANIMI :
Sorumluluk alanı olarak tüm Bilecik 112 istasyon çalışanlarının maruz kaldığı ve sistem işleyişini etkileyen problemleri , ilgili birim ve kişilerle temasa geçerek çözüme kavuşturmak . Acil Sağlık Hizmetlerinin sunumunda kullanılmakta olan bina ve araç durumlarının aktifliğini sağlamak. İstasyonların ve istasyon çalışan personelinin geçerli kanun ve yönetmelik esaslarına uygun çalışıp çalışmadığının kontrolünü  yaparak, İl genelinde sunulan Hastane öncesi Acil Yardım Hizmetlerinin kesintisiz , şeffaf ,kurallara uygun bir şekilde verilmesini sağlamak.
Birimi                                  : İl Ambulans Servisi Başhekimliği
Görev Adı                            : Saha Koordinasyon Birimi
Amir ve Üst Amirler           : İl Ambulans Servisi Başhekimi / Başkan Yardımcısı / Başkan/ İl Sağlık Müdürü
Görev Devri                         : Görevlendirilen diğer sağlık personeli
Görev Amacı         : Kurumun belirlediği politika, hedef, kural ve düzenlemeler doğrultusunda saha koordinasyon hizmetlerinin yerine getirilmesini ve kurumdaki hizmet sürekliliğini sağlamaktır.

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR:
• 112 KKM ve 112 ASH İstasyonları ile Başhekimlik arasında iletişimde koordinasyonu sağlamak.
• 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde görev yapan sürekli işçi personelin maaş ve nöbet puantajlarını yapmak.
• Olağan dışı gelişen problemlerde (su baskını, elektrik kesintisi, yakıt ve ısınma problemleri vb. durumlarda) gerekli birimleri harekete geçirir ve işleyiş olağan duruma dönene kadar bizzat ilgilenmek.
• 112 KKM ve 112 ASH İstasyonlarında çalışan personelin İl Ambulans Servisi Çalışma Yönergesine göre uygun olarak çalışıp çalışmadığının tespitini yapar ve uygun olmayan personel hakkında Başhekime bilgi vermek.
• Başhekimlik tarafından hazırlanan aylık çalışmalar ile ilgili formların Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve İl Sağlık Müdürlüğüne bildirimini sağlamak.
• Yeni istasyon yeri belirlenirken; diğer istasyonlara yakınlığı, bölgedeki vaka sayısı, istatistiği ve vaka çıkış kriterlerine uygunluğu ile ilgili Başhekim ile birlikte çalışmalara katılmak.
• 112 ASH İstasyonlarının ihtiyaç bildirdiği demirbaş/ sarf malzemelerin alınması konusunda çalışma yapmak.
• Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Birimi tarafından yürütülen ASKOM toplantılarını, Özel/Kamu İlkyardım Eğitim Merkezi Onay İşlemleri, Eğitim Merkezi Denetimleri  ile tüm İlkyardım Eğitimi Planlamalarını yapmak ve ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

 T.C.
SAĞLIK BAKANLIĞI
BİLECİK İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ
SAHA KOORDİNASYON BİRİMİ GÖREV TANIMI
Doküman KoduYayın TarihiRevizyon TarihiRevizyon NoSayfa No
KKU05.YD.1807.08.20202/2

• Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Birimi tarafından yürütülen Özel ve diğer kamu kurumlarına ait  özel ambulansların onay işlemleri ile denetim iş ve işlemlerini yürütmek.
• Demirbaşta bulunan ambulans ve malzemelerinin bağlı kurumlar veya diğer kurumlar arası devir/terkin ve dönüşüm işlemlerini yürütmek.
• Lojistik Biriminin yaptığı envanter çalışmalarında tespit ettiği hizmet verme özelliğini kaybeden veya ekonomik ömrünü tamamlamış (en az 10 ambulansların devir, terkin, dönüşüm ve HEK (Hurda– Eskimiş- Kullanılamaz) işlemlerini yapmak.                                                                                           • Ambulans EK-C belgelerinin takibini ve planlamasını yapmak. 
• Başhekimliğe bildirilen özel ambulans talebi (sağlık tedbiri, il içi ve il dışı hasta sevkleri, evde sağlık hizmetleri biriminin ambulans talepleri) görevlendirmelerini ilgili personel ile birlikte yürütmek.